ADVrider

Go Back   ADVrider > Search Forums
User Name
Password
Register Inmates Photos Site Rules Search Today's Posts Mark Forums Read

Showing results 1 to 40 of 106
Search took 0.01 seconds.
Search: Posts Made By: rabrd001
Forum: Thumpers 07-19-2014, 02:28 AM
Replies: 13,985
Views: 1,413,491
Posted By rabrd001
Im confused!!

SO i traded in my 08 KLR 40K on the dial for a new KLR:clap 2013 model... i managed to negotiate with the dealer that i keep all the touring options :evil..... from my understanding they should just...
Forum: Australia 06-22-2014, 04:44 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Cheers

Thanks for all the feedback guys, Will keep you posted as to what i get.. looks like changing the oil on the KTM is a night mare???
Forum: Australia 06-21-2014, 07:21 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
cant find it.. can you post the link please

cant find it.. can you post the link please
Forum: Australia 06-21-2014, 07:17 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
hmmm have to look into the tiger

hmmm have to look into the tiger
Forum: Australia 06-21-2014, 07:16 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
cheers will look into it

cheers will look into it
Forum: Australia 06-21-2014, 04:57 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
enduro 690 v 990 adv

Hi Fellow advers..

can you please offer some opinions on my dilemma... looking ot upgrade from my KLR to something... The bike will be used as daily commuter, day rides around the barossa and...
Forum: Ride reports 03-31-2014, 05:49 AM
Replies: 30
Views: 3,985
Posted By rabrd001
Brilliant just curious how abundant was fuel up...

Brilliant just curious how abundant was fuel up there?
Forum: Australia 03-31-2014, 05:04 AM
Replies: 56
Views: 4,638
Posted By rabrd001
Live in adelaide happy to help

Live in adelaide happy to help
Forum: Thumpers 03-27-2014, 06:09 AM
Replies: 13,985
Views: 1,413,491
Posted By rabrd001
Thumb Thanks guys will look into it you have been...

Thanks guys will look into it you have been really helpful
Forum: Australia 03-26-2014, 02:31 PM
Replies: 116
Views: 8,048
Posted By rabrd001
Thanks for all the answer you have made some...

Thanks for all the answer you have made some great points.. cheers for your time
Forum: Australia 03-26-2014, 02:02 AM
Replies: 116
Views: 8,048
Posted By rabrd001
Thanks for the reply good to know i should look...

Thanks for the reply good to know i should look into it
Forum: Australia 03-26-2014, 01:56 AM
Replies: 116
Views: 8,048
Posted By rabrd001
HAHA... 10L water in a goon sack... LOL

HAHA... 10L water in a goon sack... LOL
Forum: Ride reports 03-26-2014, 12:15 AM
Replies: 853
Views: 174,586
Posted By rabrd001
I want you life GA... stay safe..

I want you life GA... stay safe..
Forum: Thumpers 03-26-2014, 12:13 AM
Replies: 13,985
Views: 1,413,491
Posted By rabrd001
Thanks mate, so the issue could be with the...

Thanks mate, so the issue could be with the cable!! never thought of that.. thanks i shall do that i have installed one on the bike already... should take no time.. good to know that the bike will...
Forum: Thumpers 03-25-2014, 10:49 PM
Replies: 13,985
Views: 1,413,491
Posted By rabrd001
Clutch replacement?

hi guys,

have a 2009 KLR650 done about 35000km on it and i think the clutch is starting to ware, there seems to be a lot of play in the leaver (yeah i have adjusted the little knobs on the leaver...
Forum: Australia 03-25-2014, 09:18 PM
Replies: 116
Views: 8,048
Posted By rabrd001
Water

On this note how much water do people take with them, or how much water do you cater for per day? I can never get this right and I'm always carrying heaps too much.. its heavy and takes up space. I...
Forum: Australia 03-19-2014, 04:17 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Cheers

Thanks mate ill look into it
Forum: Australia 03-19-2014, 03:34 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Tire thoughts

Hi all,

I need a new rear tire for my KLR650 I have just got a new Bridgestone Trail wing 41 on the front as far a i know a 50/50.. if I got the same rear tire would it be suitable for the otway...
Forum: Australia 02-07-2014, 11:06 PM
Replies: 25
Views: 1,941
Posted By rabrd001
Hi mate I did it in 2003 stock hilux road...

Hi mate
I did it in 2003 stock hilux road tyres (which are good for sand) and loaded up... I had stiffer suspension to cater for extra weight but not raised lowered pressure to 25psi and found it...
Forum: Australia 11-07-2013, 03:38 PM
Replies: 46
Views: 5,003
Posted By rabrd001
HI HI, Thinking of joining I have a KLR650...

HI HI,

Thinking of joining I have a KLR650 but im not great in sand. did it in my Hilux last year and did not seem too difficult. Im from Adelaide and could meet you up there... however, I could...
Forum: Day Trippin' 10-13-2013, 04:17 AM
Replies: 13
Views: 2,001
Posted By rabrd001
went to Mungo NP with a mate on the KLR a few...

went to Mungo NP with a mate on the KLR a few years back.. great place.. good work doing it two up
Forum: Day Trippin' 10-13-2013, 03:53 AM
Replies: 17
Views: 2,512
Posted By rabrd001
nice work.. numb hands? HOW GOOD ARE KLRs':lol3

nice work.. numb hands? HOW GOOD ARE KLRs':lol3
Forum: Pics, pics, pics... 10-13-2013, 03:43 AM
Replies: 3,624
Views: 697,699
Posted By rabrd001
Awesome mate nice work:clap

Awesome mate nice work:clap
Forum: Australia 09-23-2013, 04:39 AM
Replies: 1,594
Views: 186,983
Posted By rabrd001
yeah mate would be but ill be at work unless you...

yeah mate would be but ill be at work unless you can make it 15th Dec onwards
Forum: Pics, pics, pics... 06-21-2013, 01:48 AM
Replies: 5
Views: 1,054
Posted By rabrd001
Brilliant!!:clap

Brilliant!!:clap
Forum: Australia 03-22-2013, 12:31 AM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Easter long weekend

Hi all,

just logged on after a long time away, anyone planning a ride over Easter? if so where, when.. bla bla?

Cheers Rob
Forum: Australia 01-01-2013, 11:13 PM
Replies: 1,594
Views: 186,983
Posted By rabrd001
cheers mate thankyou and i will ensure plenty of...

cheers mate thankyou and i will ensure plenty of stopping distance
Forum: Australia 12-30-2012, 09:38 PM
Replies: 1,594
Views: 186,983
Posted By rabrd001
Advice

hi, Got a 09 KLR i have hand the back sprig increased from a 5kg to a 7.2 and was hoping to take a girl friend on a camping trip out weight combined would be 140kgs odd me being 90ish... plus camping...
Forum: Day Trippin' 01-21-2012, 11:03 PM
Replies: 11
Views: 2,028
Posted By rabrd001
nice rr mb, sorry i missed it but i cant complain...

nice rr mb, sorry i missed it but i cant complain i was in africa checking out the sights.. hope to be on the next one.. rob
Forum: Australia 12-07-2011, 04:15 AM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Lobie Lights Ride

Hi All,

planning and arranging a ride to see lobie lights monday night (12 Dec) meet at mine 7pm for 7,30 departure.. ride up through the back roads all on tarmac and then dodge cars and check...
Forum: Australia 11-24-2011, 05:55 AM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
HI, ill get some photos up when i get...

HI,

ill get some photos up when i get back.. i need to sort out a camera first grrr.. in regards to the kite surfing im thinking any beach with wind along the GOR... ill just pull up go for a...
Forum: Australia 11-23-2011, 08:13 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Hi Sundowner and GA Sundowner how was the...

Hi Sundowner and GA

Sundowner how was the engine start up day? im going to grampians then otways next week for the week wont have time to go to lower glenelg :cry.... taking all my Kite surfing...
Forum: Australia 11-17-2011, 05:18 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
thanks all prob december 3rd ish... then down to...

thanks all prob december 3rd ish... then down to grampians and then great otway ranges.... thanks for the info everyone i hate sand so might give it a miss....

Rob
Forum: Australia 11-16-2011, 08:43 PM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
Hi all, anyone know anything about little...

Hi all,

anyone know anything about little desert national park on a bike, anything i should know etc thinking of going on a KLR loaded up.....:ear

Rob
Forum: Australia 11-15-2011, 03:49 AM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
OH SHIT really.... im a keen as Kite Surfer head...

OH SHIT really.... im a keen as Kite Surfer head out all the time thanks for the heads up...
Forum: Day Trippin' 11-13-2011, 05:06 AM
Replies: 57
Views: 6,245
Posted By rabrd001
Hi Kym and all, it was great to meet you...

Hi Kym and all,

it was great to meet you all, had a blast despite the fact that you all ride about 20x faster than noob me:rofl on my KLR haha.. cant wait for the next one...:ear

Regards
...
Forum: Australia 11-10-2011, 04:43 AM
Replies: 13,767
Views: 971,957
Posted By rabrd001
hi all, how are the plans comming along for...

hi all,

how are the plans comming along for this saturdays ride? still on?
Forum: Australia 11-03-2011, 04:27 AM
Replies: 2,228
Views: 176,713
Posted By rabrd001
Hi guys, as you know im looking for a...

Hi guys,

as you know im looking for a postie to buy and do up a little.. they seem almost all the same from 1980s - 2000s.... any tips on buy one i.e. looks for one after the year 2000.... or...
Forum: Australia 11-02-2011, 06:07 AM
Replies: 380
Views: 22,460
Posted By rabrd001
hi DRTrev, ill go for camping and try to...

hi DRTrev,

ill go for camping and try to come all nights.. will keep in touch
Forum: Australia 11-02-2011, 05:57 AM
Replies: 2,228
Views: 176,713
Posted By rabrd001
Hi Philth, dont have a postie yet, prob...

Hi Philth,

dont have a postie yet, prob look at buying one in feburary when im back from Africa... and still not sure how to get photos on this site (i must be effin retarded lol).. will try...
Showing results 1 to 40 of 106

 
Forum Jump

Times are GMT -7.   It's 06:50 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ADVrider 2011-2014