Travels with jdrocks-the Blue Ridge

Discussion in 'Ride Reports - Day Trippin'' started by jdrocks, Jul 28, 2012.

  1. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    thanks, ya must have some great roads down by you. time for some photos, get a report going.
  2. dljocky

    dljocky Been here awhile

    Joined:
    Dec 6, 2008
    Oddometer:
    887
    Location:
    Yorktown, Va
    I'm hopeful that Bikerpedal will be on that fine machine by early spring!

    Great write up jdrocks.




  3. biker128pedal

    biker128pedal Super Lurker

    Joined:
    Dec 20, 2008
    Oddometer:
    6,895
    Location:
    Eastern, VA
    Need flooring man. Best way is to upgrade the DL. Besides I can pack more. :lol3
  4. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    then it drags all over the landscape, think about the environmental damage, geeez, aluminum deposits on all those rocks.

    forget the flooring, drink more koolaid.
  5. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    stay tuned, i'm about to depart for a meetup with a riding buddy, dljocky, in Paris, so the next report will start something like

    Deux amis, les ames perdues...l'histoire de nos vies: La tournee d'automne magnifique. Octobre 2012



    ok, my GPS has been a little erratic lately, and my buddy's GPS hardly works at all, so i figure we'll be lost within the first 20 miles after leaving Paris...no worries, i'll send y'all a postcard.
  6. biker128pedal

    biker128pedal Super Lurker

    Joined:
    Dec 20, 2008
    Oddometer:
    6,895
    Location:
    Eastern, VA
    Did you add pontoons to the cop bike? I know DRs float. I have seen a white one float across every section of water in West Virginia and the mud road. :D

    [​IMG]
    It does rain in Paris.

    Scooters and no dirt.
    [​IMG]
  7. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    damn, i hope not. a certain DR will run in the rain, but a certain DR rider will not...unless he's on a big adventure, ya know "la grande aventure".

    i should learn a few more words before i order some cervezas frías from our serveuse.
  8. dljocky

    dljocky Been here awhile

    Joined:
    Dec 6, 2008
    Oddometer:
    887
    Location:
    Yorktown, Va
    :lol3 Funny stuff.




  9. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    what's so funny, this trip prep is serious business.

    Vous devez être emballer votre moto pour la grande aventure, ne cherche pas à ADV. Apportez les croissants pour le petit déjeuner, je vais apporter mon café Italien presse.
  10. dljocky

    dljocky Been here awhile

    Joined:
    Dec 6, 2008
    Oddometer:
    887
    Location:
    Yorktown, Va
    Don't you mean, Stanley Coffee Press? :1drink




  11. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    Maintenant, ma cafetière à piston a reçu une insulte grevious, quel prochain. S'il vous plaît laissez-moi vous assurer qu'il a été fabriqué en Italie, alors comme on dit aux Etats-Unis, "c'est mon histoire, et je vais rester avec elle".

    Emballez votre moto pour Paris, jeune homme, je pars demain, vous voyez là-bas.

    N'oubliez pas votre appareil photo.

    ... et qui est cette personne Stanley? Je n'ai pas connaissance de ce monsieur.
  12. dljocky

    dljocky Been here awhile

    Joined:
    Dec 6, 2008
    Oddometer:
    887
    Location:
    Yorktown, Va
    Je ne voulais pas l'insulte à votre presse, comme j'aime le café frais au réveil. Rendez-vous à Paris, le vendredi!
  13. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    J'accepte vos excuses au sujet de ma cafetière à piston, comme vous le savez, il s'agit d'un bien précieux.

    J'ai presque oublié, apporter trois miches de pain français et cinq kilos de fromage ... et un béret de couleur coordonnée qui correspond à votre veste de moto.

    J'ai cherché des vignes le long de notre route, mais pour une raison quelconque, je n'ai pas trouvé. Peut-être le terrain et le climat ne sont pas adaptés pour les raisins. Je sais que vous êtes un expert en vin, mais vous devrez attendre jusqu'à la prochaine fois. Désolé.

    Nous allons boire du bourbon pas cher et de la bière à partir de la boîte à la place. Pouvez-vous chanter toutes les chansons de feu de camp en français?
  14. biker128pedal

    biker128pedal Super Lurker

    Joined:
    Dec 20, 2008
    Oddometer:
    6,895
    Location:
    Eastern, VA
    Don't you mean Lipton Tea and quesadillas. :evil

    [​IMG]
  15. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    Lipton et quesadillas, un sacrilège, nous allons à Paris, au pays de la gastronomie et de la culture.

    ... et qui boit du thé toute façon, vous pouvez voir le fond de la tasse, qui ne peut pas être bon. Nous ne boivent que de test haute, noire comme du charbon.
  16. So_Lost

    So_Lost Long timer

    Joined:
    Feb 28, 2009
    Oddometer:
    1,865
    Location:
    USA
    I understood "sacrilege"....
  17. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816

    hey dave,

    being a Navy man, you can understand this one regarding our camp coffee...

    Nous ne boivent que de test haute, noire comme du charbon.

    or

    We only drink high test, black as coal
  18. DCrider

    DCrider Live from THE Hill

    Joined:
    May 7, 2008
    Oddometer:
    11,109
    Location:
    Washington, DC
    :nod

    Nice ride JD, been a while since I've put 2 wheels on some of them roads, good ones for sure. Profitez de Paris!
  19. jdrocks

    jdrocks Gravel Runner

    Joined:
    Jul 6, 2007
    Oddometer:
    9,816
    thanks, i'm sure we will, however brief a stay, especially since dljocky is fluent in French...unless i heard wrong, always a possibility.

    we should be in Paris by friday morning if the stars align, and dljocky can find the way. if he starts asking directions in French, well, all hope may be lost.
  20. biker128pedal

    biker128pedal Super Lurker

    Joined:
    Dec 20, 2008
    Oddometer:
    6,895
    Location:
    Eastern, VA
    If you make it to Paris you may wish you were lost. The Pizza is bad.
    [​IMG]

    [​IMG]