Indonesia

Discussion in 'Asia' started by T-REDZ, Apr 2, 2009.

  1. spacekadet

    spacekadet Been here awhile

    Joined:
    Jun 28, 2006
    Oddometer:
    259
    Location:
    Sydney, NSW
    Further to the discussion of taking big ADV bikes to Indonesia - I've done it twice, and I agree it's not a good idea.

    Only reason I took one on the second trip was because it was two-up self-supported for 5 weeks, so needed to carry a lot of weight.

    My first trip was on an F650 Dakar - way too big and heavy. After that trip I bought a DT230 two-stroke to prep for my future rides.

    About using a BMW: outside of the cities, you can only get 87 RON fuel. The sticker on a GS1200 says "98 RON recommended, 95 RON can also be used". I recommend checking with BMW tech support about using 87 RON. The answer will probably include mention of "holes in the pistons".

    The KLX 250 is reasonably well supported in Indonesia, so you could get parts and expert mechanics in most places. However, with compression ratio of 12:1, I don't know how it would cope with 87 RON.

    I chose the DT230 because if has more than 2x the power of a KLX and a compression ratio of 7:1, which could probably run kerosene if I had to.
  2. Sparqq

    Sparqq Adventurer

    Joined:
    May 25, 2011
    Oddometer:
    67
    Location:
    A'dam
    On the twinspark F650GS Dakar it is possible to run on RON91
  3. Midianhuzzky

    Midianhuzzky SABOT!

    Joined:
    Mar 19, 2014
    Oddometer:
    13
    Location:
    bogor, Indonesia
    haloo semua rekan2 indonesia, akhirnya bisa bergabung kembali di forum ini walaupun dengan ID baru hehehe..anyway, salam kenal utk semuanya, saya Ivan Hariprabowo, domisili di Bogor, Jawa Barat :)

    [​IMG]

    :freaky
  4. Tyyson

    Tyyson n00b

    Joined:
    Feb 8, 2014
    Oddometer:
    9
    Location:
    WDC Area
    Andy,

    damn it....i havent been back to this string in a little while and i am just seeing your reply. thanks for the great info but i pulled the trigger on the HP2 last week. she is sitting downstairs waiting for a chance to ride as we speak. your points about size and everything are definitely being taken under advisement. too late to buy something else but i will either have to find a way to make the HP2 work or plan on hanging up my helmet for while i am out there.

    the point you made about the bike walking is definitely something to consider as well. i will have to make sure that i dont end up on that list. i have already had one bike stolen in my lifetime....i have no intention of repeating the experience.

    thanks again for the info. hopefully i will be able to link up with some of you guys once i get out there.

  5. bishop-getlost

    bishop-getlost n00b

    Joined:
    Jan 17, 2012
    Oddometer:
    3
    Location:
    Indonesia
    salam kenal kembali, kak :clap
  6. andyhol

    andyhol volcano rider

    Joined:
    Dec 28, 2008
    Oddometer:
    153
    Location:
    the Seven Seas
    Hey Tyyson,
    it's your money mate. If you find your way near Jogjakarta give me a shout. loads of nice riding around here.
    bring everyday service items with your bike in the crate, tyres are not a bad idea either.

    Ride steady
  7. Midianhuzzky

    Midianhuzzky SABOT!

    Joined:
    Mar 19, 2014
    Oddometer:
    13
    Location:
    bogor, Indonesia
    iyuh!...ada dikau juga disini -,-
  8. olionel

    olionel Enthusiastic Member

    Joined:
    Jan 17, 2010
    Oddometer:
    28
    Hello folks;

    I got a very little used TKC front tyre given in Thailand for my Africa Twin and have done quite a few miles on it since and it is wearing pretty fast. I am currently in Malaysia and will be crossing to Sumatra soon. It won't last all the way through Indonesia but I think Sumatra should be do-able. Do you know if it's possible to get 90/90-21 tyre in Indonesia (preferably Java)? I don't really fancy going into Jakarta though, but will do if I have to. And read that Bandung might be a good place for big bike bits but no 100% info on tyres etc.

    I found a couple of Indonesian tyre manufacturers which seem to have nice dual-purpose looking tread patterns but I don't think they do 90/90-21. Any help or advice will be much appreciated.. or I might just get a new front in Penang before sending the bike over to Medan but I don't like being wasteful [​IMG]

    Thanks very much in advance and might bump into some of you ;)
    Oli
  9. BobPS

    BobPS Been here awhile

    Joined:
    Sep 14, 2012
    Oddometer:
    570
    Location:
    Jakarta, Indonesia
    Hi Tyyson, I thought you're gonna buy your bike here and not bring one from home?

    Andy has some good points there, but I wouldn't worry too much if I were you. Here's why:

    Once you're here, give yourself some time to adapt to the traffic condition here and hone your riding skill to the traffic condition. I'd say in about a month you'll get used to the traffic, provided you ride most of the time.

    However, if you only ride on weekends than you will need more time to adapt, or maybe you'll never get used to the traffic here. On weekends traffic is usually not busy.
    I have friends here who only ride their bikes on weekends. They told me they will never ride their bike for commuting cause the traffic is horrible. Well, horrible traffic is the reason I commute on my big bike everyday for the past 12 years.

    Your bike may be wide, but I don't see that as a problem. My TE630 has a wide handlebar, but the handlebar is higher than most car side mirrors, so I never have any problem lane-splitting or filtering between cars in heavy traffic. Never worry about ticking cars mirror when I ride my TE 630. OTOH, while my Duc monster has narrow handlebar, its low position makes me extra careful not to tick cars mirrors when filtering through traffic.

    I don't have HP2, but I looked at the spec and it's about 186 kg dry. That's more or less similar to the weigh of my Sportster which is also top heavy. I commute on my Sportster for 10 years and never had any problem manuvering it in the traffic. So IMO you will also get used to the weight of your bike and the traffic condition here that after a while it won't be a problem for you.

    As for bike security... I always believe that big bikes are less attractive to thieves here. Why? Thieves are looking for stuffs, and stealing stuffs, that they can sell quickly. Selling big bikes are not as easy as selling stolen scooters for instance. The market for big bikes are not that big here. Most of the owners know each other here.

    The quickest way to make money would be stealing and then dismantle the bike and sell the parts. But then again, the market for big bike is not big here. Most big bike owners here don't work on their bike themselves. They bring the bike to the dealership and I think it's unlikely that the dealership would use or sell parts from stolen bikes.

    Things maybe different for offroad bikes, unplated offroad bikes, but I don't know anything about that segment of the market, so i can't say anything.

    Having said all that, I didn't in anyway imply that there were no big bikes theft here. There were several bike thefts in the past, but most of them were later found, because most owners know each other.

    Just use common sense when parking your bike. I always lock my bike, park it in a place where it's visible to many people, if the parking lot has a guard or employee watching the lot, I always approcah them and ask them "please watch my bike". I never leave my helmet or my jacket on the bike, I always carry them with me and I insured my bike. So just use common sense.

    Good luck, and don't worry.
  10. BobPS

    BobPS Been here awhile

    Joined:
    Sep 14, 2012
    Oddometer:
    570
    Location:
    Jakarta, Indonesia
    Salam kenal juga bung Ivan. Kapan-kapan kalo ke daerah Bogor saya mampir ya ... Biasanya cuma lewat aja kalo dalam perjalanan ke arah puncak atau sukabumi. Dulu sekali, lumayan kerap mampir ke Bogor, biasanya kalau teman2 MBC Bogor ngadain acara baksos atau sejenisnya, saya dan teman2 dari Jakarta ikut meramaikan.
  11. BobPS

    BobPS Been here awhile

    Joined:
    Sep 14, 2012
    Oddometer:
    570
    Location:
    Jakarta, Indonesia

    Hi Oli,
    I will ask around. 21" rim is not a common size rim here, but tire that size is available here. One place that I just asked has 90/100-21 Dunlop. I'll let you know when I find one.

    If while you're here you need a new front tire and can't find a new one, give me a call, you can use my tire.
  12. Midianhuzzky

    Midianhuzzky SABOT!

    Joined:
    Mar 19, 2014
    Oddometer:
    13
    Location:
    bogor, Indonesia

    silahkan om bob!kapan saja om bob mau melewati bogor, silahkan mampir :)
  13. Midianhuzzky

    Midianhuzzky SABOT!

    Joined:
    Mar 19, 2014
    Oddometer:
    13
    Location:
    bogor, Indonesia
    it's quite difficult to find that size in indonesia, but maybe you can ask this tyre shop :
    https://www.facebook.com/rumahbanmotor?ref=br_tf

    UPDATE : my friend told me that Rumah Ban Motor shop have Metzeler Karoo 3 size 90/90-21 and Metzeler Tourance size 90/90-21 ..hope that help you,oli ;-)

    or maybe one of big bike modification workshop in jakarta : https://www.facebook.com/pages/Syndicate-Motor-Indonesia/293935707393321

    i'll ask some friends too in Enduronesia Group, maybe they know where to find that tyre size ;-)
  14. olionel

    olionel Enthusiastic Member

    Joined:
    Jan 17, 2010
    Oddometer:
    28
    Hi guys;

    Thanks very much to both of your helpful replies. This means I should be able to get hold of it a least. I'll soldier on with my current tyre for now then. It should last a fair while.. but I though Indonesia is BIG :)

    Thanks very much once again,
    Oli
  15. boeingairbus

    boeingairbus n00b

    Joined:
    Apr 22, 2014
    Oddometer:
    1
    Sehubungan dengan adanya longweekend di bulan April ini, agak sempet bingung mau di pake jalan kemana. Buka Kaskus, banyak tujuan malah bikin bingung. Nah kebetulan ane lagi seneng sama motor. Okay longweekend ini dihabiskan dengan motor tercinta ane, tapi kemana tujuannya? Tujuan pertama yang muncul dipikiran yaitu Jogja, hhhhmmm dengan estimasi perjalanan seharian. Tapi kok agak kurang seru ya, mumpung loongweekend nih sekalian dihajar lama. Munculah Bali. Dengan berbagai pertimbangan fisik, kesehatan motor, dan kantong yang paling penting

    Maka diputuskan tujuan perjalanan kali ini adalah Bali!
    Perkiraan perjalanan selama 2 hari dan 1 kali bermalam. Berhubung mulai fix sekitar seminggu sebelum hari keberangkatan, cari cari temen duh kok engga ada yang pas kesana.

    Turing motor kali ini adalah turing jarak jauh ketiga ane.


    Pertama
    Nah turing yang ini kalo kata orang "keranjingan", pasti agan-agan pernah ngalamin, bulan Februari tahun 2013 untuk kali pertamanya ane punya motor batangan (New Vixion)

    [​IMG]

    [​IMG]


    Kedua

    Kali ini bertepatan adanya sebuah acara di Surabaya, dan sekalian liburan beberapa hari di Jogja

    [​IMG]


    Ketiga

    Ini dia yang akan ane ceritakan pada kesempatan kali ini, pertama yg dipikirkan adalah rute. Setelah itu motor (baru di service H-1)

    Ini adalah rute yang akan ditempuh selama 2 hari

    [​IMG]


    Dari awalnya emang serba dadakan, ane baru sempet packing pas malam H-1nya

    [​IMG]

    [​IMG]


    Keesokan harinya (rabu, 16 April) ane berangkat dari Tangerang jam 3 pagi, target subuh sudah lewat bekasi, kalo siangan dikit takut kena macet

    Mampir sebentar di salah satu SPBU di daerah Bekasi, sekalian ke toilet karena dinginnya pagi ini

    [​IMG]


    Setelah itu perjalanan di lanjutkan menuju kota Semarang melalui jalur Pantura

    [​IMG]


    Mendekati kota Cirebon, ane ketemu sama kakak kandung alias Old Vixion yang di kendarai oleh Bro Fahmi dari Cikarang. Memasuki kota Tegal sekitar jam makan siang, akhirnya kita berkode untuk sekalian makan dan ngobrol-ngobrol. Ane di bawa ke sebuah warung soto, nyooos banget rasanya.

    Tak terasa waktu menunjukan pukul 1, ane harus melanjutkan perjalanan yang masih tersisa panjang. Ternyata Bro Fahmi hanya sampai Tegal saja dan akan melanjutkan perjalanannya kembali keesokan harinya ke Pasuruan untuk menghadiri acara Anniversary Yamaha Vixion Indonesia

    [​IMG]

    Ane memasuki kota semarang sekitar jam 6 sore dan menyempatkan diri untuk makan di daerah Simpang Lima, apalagi kalau bukan nasi gudeg. Selesai makan maka perjalanan dilanjutkan menuju kota selanjutnya yaitu Sragen via jalur alternatif tanpa melewati Solo. Malem malem begitu serem juga gan jalan alternatifnya

    Memasuki kota Sragen pukul 22.00wib, istirahat sebentar sambil minum susu seger plus madu dipinggir jalan. Setelah itu jalan sebentar lirik kiri-kanan ada hotel, terlintas lah gimana kalo nginep dulu.

    Malam itu ane menginap di sebuah hotel tepat di pinggir jalan utama

    *foto diambil keesokan harinya
    [​IMG]

    Dengan rate Rp. 180.000,-/malam sudah termasuk sarapan (nasi goreng)
    [​IMG]


    Selesai sarapan ane lansung packing lagi

    [​IMG]

    Pukul 7 pagi

    [​IMG]

    Kabupaten Ngawi

    [​IMG]


    Makan siang di Mojosari, baksonya gede banget gan

    [​IMG]


    Perjalanan dilanjutkan menuju Pasuruan, berhubung cuaca siang itu panas pake banget, akhirnya ane berhenti sebentar untuk makan es campur

    [​IMG]

    Memasuki Situbondo

    [​IMG]

    Mendekati Ketapang, istirahat lagi. Disaat-saat ini kondisi fisik ane gampang pegel

    [​IMG]

    [​IMG]

    Akhirnya sampai juga di pelabuhan Ketapang

    [​IMG]

    Pas sunset

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mendekati Gilimanuk, siap-siap lanjut perjalanan lagi. Tersisa Gilimanuk-Denpasar

    [​IMG]

    Akhirnya setelah perjalanan panjang yang melelahkan akhirnya ane sampai juga di Denpasar jam 23.00 (kamis, 17 April)

    Ane menghabiskan 2 hari di Bali. Hari pertama di Bali jalan-jalan santai aja ke Kuta dan sekitarnya, masih encok

    Makan ikang

    [​IMG]

    Sunset di pantai Kuta

    [​IMG]

    Mampir beli terang bulan

    [​IMG]


    Hari ke-2 di Bali

    Hari ini ane keliling kuta selatan sekalian nyobain jalan tol atas laut

    Janjian sama temen

    [​IMG]

    Tujuan pertama yaitu Pantai Balangan

    [​IMG]

    [​IMG]

    Beberapa pemandangan di Pantai Balangan. Sayang saat itu hari mulai mendung

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Okeee selanjutnya kita keliling lagi gan, Pantai Pandawa

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yang nemenin ane keliling

    [​IMG]

    Sambil makan rujak

    [​IMG]

    [​IMG]

    Numpang mejeng ya gan, pesawat yang mau di jadiin restoran

    [​IMG]

    Selanjutnya ane ke kawasan Nusa Dua, setiba sampai disana hujan langsung turun, akhirnya kita berteduh. Menunggu hujan yang tak kunjung reda akhirnya kita putuskan untuk kembali ke rumah dan hujan hujanan. Seger rasanya


    Hari minggu (20 April) dengan berat hati ane harus meninggalkan Bali, usai sudah liburan yang sangat singkat ini, ga berasa kalo di Bali malahan :sorry

    Selesai sarapan pukul 9 pagi ane pun bergegas meluncur ke Gilimanuk

    [​IMG]

    Dalam perjalanan ke Gilimanuk
    [​IMG]

    Sampai di atas perahu, kesempatan ini ane gunakan untuk tidur sebentar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Setibanya di Ketapang, ada hal yang bikin ane galau, baliknya lewat jalur utara apa selatan :capedes :capedes

    Tetapi karena di hari rabunya (23 april) ane sudah harus masuk kantor, maka dengan berat hati akhirnya lewat jalur utara dengan perkiraan bisa sampai lebih cepat, padahal sebelumnya direncanakan lewat jalur selatan dan bermalam di Jogja beberapa malam.

    Perjalanan pun di lanjutkan menuju Pasuruan.
    Makan siang setelah Situbondo, nama daerahnya lupa

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jam 17.26wib ane melewati Pasuruan, motornya sudah haus minta minum

    [​IMG]

    Berhenti sejenak di Sidoarjo buat solat Magrib dan Isya sekalian mandi. Ane lanjut lagi perjalanan melewati Surabaya, Gresik, dan akhirnya nyerah di Tuban. Malam itu dingin banget ane ga kuat, karena ga ada yg ngagetin aja kali ya

    Istirahat di salah satu SPBU Tuban

    [​IMG]

    Perjalanan di lanjut lagi sekitar jam 4 pagi (senin, 21 april), melewati semarang jam 9 pagi, disini ane tidur sebentar di SPBU, cuaca saat itu lagi panas-panasnya

    Makan siang sate mbeee

    [​IMG]

    Dalam perjalanan menuju Cirebon, tepatnya dimana ane lupa lagi. disini ane minum es dawet karena puanas banget dan teyus bobo siang

    Melewati Cirebon sudah menjelang sore, wah bisa tengah malam nih sampai di Tangerang

    [​IMG]

    Memasuki Bekasi sekitar jam 20.00wib, ane lewat Cawang menuju Tangerang. Disini kondisi fisik di uji-ujinya, pegel ngantuk semuanya deh! Dan yang paling utama kangen sama rumah, nah kalo udah di kondisi gini rasanya ogah mau turing lagi

    Akhirnya ane sampai rumah (Tangerang) dengan selamat pukul 23.00 (senin, 21 april). Sesampai dirumah langsung bersih-bersih, mandi, dll. Dan bengong ngeliatin motor ane, ga nyangka bisa ke Bali lagi :iloveindonesias :iloveindonesias

    Dari perjalanan pp motor ane minum sekitar Rp. 600.000,- pertamax, wah kalo premium bisa lebih murah lagi ya. One waynya hanya 3 kali ngisi.
    Dalam perjalanan ini ane pakai oli full sintetik yang rata-rata punya jarak tempuh sekitar sampai 4000km, jadi PP tanpa ganti oli. Total jarak yang ditempuh sejauh 2620km

    Demikian sudah perjalanan turing jarak jauh ke 3 ane, total perjalanan selama 6 hari plus 1 hari (hari ini) istirahat seharian, semoga selanjutnya ane diberi kesempatan untuk melakukan turing lagi. :kiss :kiss
  16. krisnahari

    krisnahari Adventurer

    Joined:
    Sep 19, 2010
    Oddometer:
    14
    Awesome ride report bro boeingairbus!
    RR yang lain bisa di taro disini dong?

    :freaky

    Yang nemenin disana pake thunder 250 ya. Mantap itu buat ...:rofl...
  17. kerbiz

    kerbiz n00b

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Oddometer:
    4
    Hai,

    Last march my wife and i going for epic solo adventure from jakarta to beautiful Flores island.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    you can read the story at www.supermoto9.com if you like ;)
  18. hardian

    hardian n00b

    Joined:
    Mar 15, 2013
    Oddometer:
    6
    Location:
    jakarta, id
    greetings fellow indonesian brothers, salam kenal buat semuanya :D

    wah keren ya fotonya, itu yang kedua di bromo kah?
  19. ancientengine

    ancientengine n00b

    Joined:
    Jan 13, 2014
    Oddometer:
    1
    Location:
    East Java, Indonesia
    Halo kakak-kakak... Ijin bergabung ya. Penyuka momotoran dari Ponorogo. Nama saya Mada. Adakah peraturan yang harus dipahami dulu untuk bergabung di forum ini? Soalnya di page one ga yang tertera :D
  20. kerbiz

    kerbiz n00b

    Joined:
    Jan 8, 2013
    Oddometer:
    4
    yup, ngga pernah bosen ke bromo itu:clap