Texas to Phoenix run (aka Leg 3 of trip)

Discussion in 'Ride Reports - Epic Rides' started by freeflow, Apr 12, 2005.

  1. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    well well.....hello again all...just returned froma great weekend run from Dallas area (to pick up my new GS fron Ranchonodinero)...then blasted that to San Anotonio to meet up with my bros that were flying in to hop on the 2 KLRs we left there from leg 2 of the honduras to Texas trip a month ago see that thread here ( http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=72219 )

    anyway let;s get this started......here is MArty being a bit sad as his GS is leaving to me...but in good hands and ready to get wrung out...


    [​IMG]

    Marty is a nice guy and has a nice life in FT Worth area...but is commotting to riding more with his family on dirt....good on ya...thanx again for your grasciousness

    so I run the GS solo to San Antonio to meet up the next day with my bros....

    thinking of all of you in here that have been helpful and inspiring I shot the following photos on the off the beaten path run ...happy and loving the GS ....a new ride for me....but finally I get it....
    [​IMG]

    and I know this GS sucks Nacthflug...so WTF ever...

    [​IMG]

    a salute to y'all ......doin my part to fit on....being the conformist I am
    :D
    [​IMG]

    so I roll into downtown San Antonio.....lookign for a spot to stay...and full up everywhere due to some dumb arse Car wash convention...WTF?...LOL...so I see the big friggin deal Alamo thing and stop to snap a photo....."hey buddy, you can't park there!.."....Oh Ok...get out of the shot bicycle copper..tally ho
    [​IMG]

    so the 2 KLR's needed some basic work.....like new chains and sprockets and valve work etc....a month ago I dumped them off at Alamo Cycle Plex....well sorry dudes you had your shot and BLEW IT!.....after numerous phone calls over the last few weeks to confirm the KLRs will be ready when I arrive....Tada!....NOT!....after sturggling the have them get the head out of their arse, I was able to free one of the KLRs and run it to the airport....my buddies are showing up in a few hours, so I park the GS and ride one KLR to the airport, park it and taxi back to Alamo Cycle Plex to get another....rinse repeat...and then 3 bikes are waiting to get this ride started when my brod get off the plane....








    [​IMG]

    so Randy and Todd are ready....I let Todd ride the GS for a few days while I sort out my stuff on the KLR.....

    now Dr Todd has run enough bikes in his days...BUT I do see a grin on hios face here after only a few miles on the GS...
    [​IMG]


    more to follow
    #1
  2. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    so we roll out......happy to be able to share some time together for a weekend run again.....Randy getting back in the saddle on his KLR...

    [​IMG]

    and does he seem happy about it?

    [​IMG]

    and Dr Todd....well what does he have to say?
    [​IMG]

    stop in Bracketville TX...for some fuel ...
    [​IMG]

    Dr Todd....on the phone making deals and selling his house...LOL....tough huh?
    [​IMG]

    and to try to fix up Randy's supertrapp that just blew the guts out of it 20 miles back...P.O.S..IMO...straight pipes are too loud on the KLR...LOL...so let's hammer that wad O metal back in there eh? at Vinny's tire shop.......

    what do you think?...Randy & Todd know how to fix stuff righteous!...1,000 miles to go !....let;s giver!

    [​IMG]


    My KLR resting nicely...
    [​IMG]

    yawn....
    [​IMG]

    Pecos river shot at 85 mph....I tried..LOL....FYYFF

    [​IMG]


    what could possibly go wrong taking photos at 90 on a KLR....huh?

    [​IMG]

    here is a nice shot of my shadow...oh yeah and a few dunderheads...:D

    [​IMG]

    pondering the life of a GS over Lone Stars in Alpine TX for the night....

    [​IMG]

    packing up after we found a little house for the night.....push starting the GS...
    [​IMG]

    yawn...heading north on 118 to Ft Davis

    [​IMG]

    how boring...and such crap riding weather.....I miss Wisconsin....
    [​IMG]

    time for Breakfast.....this nice older lady tells us where to go...."but of course I'm a pancake girl"...yes you are hun....chatted up with another GS nice dude from Denver here...sorry didn;t catch his name...running solo to Big Bend on GS w/jesse's and TNF everything else.....salud...
    [​IMG]

    again, since i am a conformist, I took a pic of my huevos rancheros with local salsa...uh huh...:thumb ...processing nicely....
    [​IMG]

    cont'd....
    #2
  3. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    so I had this sign made up to have some gal to hold to meet N greet my buddies at the airport, but my timing was F'd up by the dumba$% at cycle shop....so I still was on a quest to find a sign model....lemme see try this one....paging Dr Todd & Minister Randy
    [​IMG]

    heading up 17...nice stuff....
    [​IMG]

    hey get this dude off MY new GS....the turd was taking all the compliments he could on MY new bike.....paybacks......wait til I get his Busa...:clap
    [​IMG]

    Hi you loosers......the salute I learned from this here site......LOL[​IMG]

    pondering how many touch N go's I could do on this stretch of HWY 9 in S New Mexico....and oh yeah widny sandy?....cool!..

    [​IMG]

    DAMN!...I still have a tail!.....

    [​IMG]

    boredom is what boredom does...that helmut makes my fat head look fat....
    [​IMG]


    more tuning the crap pipe.....custom work on the side of the road....not windy really...LOL...
    [​IMG]

    I finally get myself yet another ride with this cool trials bike.....I am gud.
    :ksteve
    [​IMG]

    NOTICE what bike the dog Shadow chooses to piss on?....front tire...

    [​IMG]

    oh and dont; forget the rear........thank you very much..this dog is smart and has good taste....S. of Deming and another brother's hideout...
    [​IMG]

    turd head #1 and #2...... :) displaying how much this sucks...
    [​IMG]

    and if you ever see these 3 clowns......RUN AWAY!...run fast...(or ask about the rider controlled remote operated video camera mount idea)

    [​IMG]

    ok dinner time...at Primos in Deming New Mexico...reccomended.:thumb ....BTW....good music night...harp amd sax etc mex music,,,no photo yet...video.....
    [​IMG]

    cont'd......
    #3
  4. Fat Toney

    Fat Toney Long timer

    Joined:
    Dec 14, 2004
    Oddometer:
    9,515
    Location:
    Washington State
    Great report...that food is making me seriously hungry
    #4
  5. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    Hi welcome to Safford AZ.......

    them: "license registration blah friggin blah...73 in 55.."
    US: "Hey cool...is that a Taser gun"
    Them:"nope this is much better it is a phazer gun....you guys got any weapons?"
    us:"ok here's our license"
    Them:"hey this is a credit card!!!"
    us:"oops ok....."
    Them:"radio chatter....blah blah blah...ok guys here is what I am gonna do....you need to slow down a bit.....but I can't write 3 tickets cuz I;d get writer's cramp..so slow down"
    us:"ok roger wilco WTF ever....FYYYFF!"...tally ho...

    note to self....when Randy leads.....ahh never mind... :)~~~
    [​IMG]

    so then we roll on thru Globe AZ....stop in Miami AZ....camera time....strip mine....LOL....
    [​IMG]

    stiil with the pipe mods....we will make it to the barn with this.....we should really stop and buy a real hammer....

    [​IMG]

    but why woudl we need a hammer when we can do this ?...custom work!!!

    [​IMG]

    yeah after 10 thousand "HI-I-have-a-motorcycle-too-and-it-is-Sunday-and-I-am-riding" waves, roll up hwy 60 w of PHX....nice stuff and nice rocks...
    [​IMG]

    posin........KMA...what crap weather......and crap bikes...and crap buddies :)

    [​IMG]

    ohhhh...looky dat der rock!....

    [​IMG]

    one word....sucks!

    [​IMG]

    final destination Cave Creek...Island of Misfit toys.....sing along time..."one of these things is not like the other...one of these things just does not belong"

    [​IMG]

    Randy has more pride in his KLR than the dude with the chopper... and HE can do custom pipe jobs too!

    [​IMG]

    shhhh...don;t let them see me!......get a shot of that nice hawg
    [​IMG]

    Randy tries to get along and blend in with the locals....

    [​IMG]

    here is a keeper......FYYFF you figure it out which one....

    [​IMG]

    [​IMG]

    Oz never did giv enuthin to the tin man.....he guards the bikes with style...
    [​IMG]

    still looking for these clowns.....
    [​IMG]

    if man's best friend does better...they are loosers for sure!...
    [​IMG]

    ok let's change the pace....
    [​IMG]

    ATGATT means sock right?......

    [​IMG]

    electric shifter WTF?....the work gloves are the style for sure...
    [​IMG]



    cont'd....
    #5
  6. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    if you know who this house and stuff belonged to you get a prize.....

    [​IMG]

    heavy metal.....
    [​IMG]

    posers
    [​IMG]

    ta ta for now.......Randy pondering
    [​IMG]


    this sucks.......:wink:
    #6
  7. ranchonodinero

    ranchonodinero Been here awhile

    Joined:
    May 17, 2003
    Oddometer:
    100
    Location:
    Aledo, Texas
    What a great report Jeff! Looks like a great ride too! I'm still sad and a dumbass!! Seeing those pictures gave me the same feeling I had whenever I'd see an ex-girlfriend out with another guy-but of course I've been married now for 17 years-doh!! Enjoy the bike Jeff!!
    #7
  8. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    marty thanx again....your wife is cool too!.....:evil ...LOL..sorry.....
    #8
  9. DrunkWombat

    DrunkWombat GS and Proud

    Joined:
    Feb 23, 2005
    Oddometer:
    2,551
    Location:
    Newcastle, NSW STRAYA
    Tops ride report. Just a question; did someone steal the rear shock absorber off the Hayabusa or is it supposed to be that low at the arse end? Doesn't look like she'd corner too well!
    #9
  10. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    I am not into the Hyabusa gig and don;t know much...but my busa nut bro Todd has that baby lowered and such for the track...but he/we run it on the road once and awhile.....it is sick.....the electric shifter was nuts....just crank the throttle and hair trigger the button to gear up...he has been doing sub 9 sec 1/4s at the track.....he is a dope though....xoxo....

    205...no prob...LOL...
    #10
  11. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    how about this Piece O merde?.....got er home..:puke1 [​IMG]
    #11
  12. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    I just got some more photos from one of my riding buddies....theya re scans but good enough for you dorks here....

    look out for this heavy duty Police station in Columbus New Mexico....on hwy 9...oh boy....
    [​IMG]
    [​IMG]

    Todd and I kicking back in Alpine TX...at the Holland House....no rrom at the Inn so they sent us to a rental house they had.....nice...

    [​IMG]

    phony pensive pose....never any deep thought in there...
    [​IMG]

    supertrapp crapola pipe repair at Vinny's tire service in Bracketville TX...

    [​IMG]

    fillin up da toy box Dr Todd...get on it gettin a bigger one ok?....

    [​IMG]

    trains N bikes.....
    [​IMG]

    ok...I am gonna shove that camera up yer arse......I can do it too!....
    [​IMG]


    well that looks like the end of this report......look out!....:D
    #12
  13. RocketJohn

    RocketJohn Hook em' Horns!

    Joined:
    Apr 15, 2002
    Oddometer:
    11,502
    Location:
    Denver, CO
    [​IMG]

    [​IMG]
    #13
  14. Latech70

    Latech70 Dirt Road Explorer

    Joined:
    Dec 26, 2003
    Oddometer:
    23
    Location:
    Bartlett, TN
    [​IMG]

    She has very nice eyes... :evil
    #14
  15. yater

    yater Long timer

    Joined:
    Oct 10, 2004
    Oddometer:
    8,517
    Location:
    Texas
    No doubt! I hope I'm not out of line talking about someone's wife...but what's the story with her? Man, look at those guns!
    #15
  16. freeflow

    freeflow get in or go in Supporter

    Joined:
    Dec 13, 2004
    Oddometer:
    20,413
    Location:
    GB-Wisconsin
    well hey...she is a great gal...fun and good attitude...I mean GREAT!....

    she is the fiancee /quasi finacee (depends on what day it is) of my riding bro Todd.....

    as far as her guns...well....she explained them nicely to me......and probably too personal...but she is open....let's just say it how she did and you can read between the lines (kinda sad and kinda good)..."I figured they are just tissue anyway so they might as well take em both..and now look, I finally got my 36 CCs!".....like i said she is a real trooper and sweetheart xoxo
    #16